zaterdag 28 april 2012

Grijp uw kans, pinguïn of boomstam

Maandag is het weer de dag van het jaar waarop voor een habbekrats spullen zijn te verkopen en kopen. Wij gingen vroeger met een boodschappenlijstje ("houten puzzels, kinderbadje, ...") naar de vrijmarkt en kwamen afgeladen weer terug.

Traditioneel is de vrijmarkt niet zo'n goede plek om goede spellen te kopen. Behalve als u mijn kleedje weet te vinden, dat zich hopelijk in de buurt van het Drents Museum zal bevinden. Speciaal voor kinderen heb ik twee prachtige behendigheidsspellen in de verkoop.

Pinguïn Panic. Zet om de beurt een pinguïn op de wiebelende ijsberg. Als dit mislukt, dat wil zeggen: één of meerdere pinguïns rammelen naar beneden, dan moet u deze toevoegen aan uw voorraad van te plaatsen pinguïns. Degene die het eerst al zijn of haar pinguïns op de ijsberg heeft, heeft gewonnen. Het vlaggetje dat bovenop de ijsberg hoort te staan ontbreekt, en ik meen dat er oorspronkelijk ook één pinguïn méér in de doos zat.

Bert Bever. Probeer om de beurt ongezien een boomstam onder de slapende Bert Bever vandaan te peuteren. Als dit mislukt, dat wil zeggen: Bert begint te razen en te tieren, dan is uw beurt voorbij en hebt u geen boomstam. De eerste die van elk van de drie kleuren boomstammen twee exemplaren heeft, heeft gewonnen. Het batterijgestuurde geraas en getier van Bert is voor de meeste kinderen al hilarisch genoeg. En wat ook een voordeel is: het spel is al (foutloos!) in elkaar gezet.

Mogelijk treft u mij niet aan bij mijn kleedje. In dat geval ben ik elders op de vrijmarkt naar mooie spellen voor een mooie prijs aan het speuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten