vrijdag 16 maart 2012

Atlantis, Vlucht van

Tijdens één van mijn bezoekjes aan de vlooienmarkt wist ik Vlucht van Atlantis op de kop te tikken. Na het nodige soppen en poetsen van de plastic(!) onderdelen en het voorzichtig rechtbuigen van de kartonnen onderdelen had ik zowaar een keurig en verrassend leuk spel in handen.

Het draait allemaal om een zinkend eiland en het tijdig ontsnappen daarvan. Elke beurt zinkt er een deel van het eiland en duikt er iets op. Dat kan een boot zijn (daarmee kun je naar een naburig eiland ontsnappen), een dolfijn (die kan je naar een naburig eiland brengen), een haai (die eet je op), een octopus (die trekt je boot naar de diepte), een zeemonster (die maakt alles kapot) of een draaikolk (die laat alles zinken in de nabije omtrek). Vervolgens mag je je poppetjes drie plaatsen verzetten. En daarna draai je aan het grote wiel om te kijken of je nog een haai, octopus, dolfijn of zeemonster mag verplaatsen. Bij dat verplaatsen kun je jezelf verder helpen, of je tegenstander van de regen in de drup.

Je moet het nodige geluk hebben hier en daar, maar dat past eigenlijk wel goed bij het thema. Ontsnappen van een zinkend eiland is geen strategische kwestie. Als het hele eiland gezonken is en er geen pionnen meer te verplaatsen zijn is het spel afgelopen. De speler met de meeste pionnen in veiligheid heeft gewonnen.


Morgen is er een spellenmiddag met als thema "A". Hoewel het spel officieel met een "V" begint vind ik dat ik wel een uitzondering mag maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten