vrijdag 20 april 2012

Verre van perfect

Nadat niet mijn eigengemaakte concept voor Het Perfecte Spel gekozen is en niet mijn voorkeur voor de illustrator gekozen is, zo zal waarschijnlijk ook niet mijn voorkeur voor de titel van Het Perfecte Spel gekozen worden. De keuze bestond uit Civitas, Urbeto, Villa Nova of De Poorters van Nieuwstad. Eerlijk gezegd vind ik ze allemaal even ongeschikt, maar ik heb gekozen voor de veel te lange naam "De Poorters van Nieuwstad", omdat die in het Nederlands is en precies zegt waar het spel over gaat. Civitas is een goede tweede. "Zullen we een potje Civitassen?" klinkt best aardig. "Zullen we een potje Urbetoën?" klinkt dan weer nergens naar. En Villa Nova? Ik ken een varkensschuur die zo heet.

(Het plaatje is de "winnende boer" van illustrator Rogier van de Beek. Ik hoop dat in de finale versie de kleuren wat helderder worden.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten