vrijdag 4 februari 2011

Nieuw! (Tweedehands)

Afgelopen weekend was ik op de vlooienmarkt in de TT-hal. Eigenlijk was ik vooral op zoek naar klaverjasprijzen om uit te kunnen reiken tijdens de klaverjasmarathon van klaverjasvereniging M.O.T. Maar ik liep ook zowaar spellen tegen het lijf. Ten eerste:

In de Ban van de Ring
Voor 3 euro 50 mocht ik hem meenemen. Er was volgens de mevrouw die hem verkocht maar één keer een poging tot spelen ondernomen. Ze vonden het te moeilijk, moest ze enigzins beschaamd bekennen. Nou, ik heb de doos open gemaakt en de regels gelezen, en ik kan het me voorstellen. Maar volgens mij begrijp ik ondertussen wel hoe het moet, dus binnenkort gaan we maar eens proberen of we de ring in de vuurberg kunnen krijgen voordat Sauron bij ons is. Ten tweede:

Take 5!
Ook 3 euro 50. We hebben het al even met z'n tweeën gespeeld, waarbij we al snel door hadden dat het met meer spelers beter zal spelen.

En dan kwam JS ook nog eens langs met een cadeautje: een spel dat bij hun thuis al geruime tijd stof stond te vangen. En nu dus bij ons in de kast staat, klaar om gespeeld te worden. Ik heb ook hier de regels al doorgekeken, en het lijkt me een uitgebreide versie van Graantje de voorste. Met dien verstande dat Adel Verplicht er eerder was dan Graantje. Want om dat spel gaat het dus:
Adel Verplicht
Dat al die spellen in andere landen anders heten lijkt me wel duidelijk. Op de plaatjes die ik van BoardGameGeek heb overgenomen heten ze respectievelijk Lord of the Rings, Hornochsen! en Hoity Toity.

Het speelplezier zal er wel niet meer of minder om zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten