donderdag 10 februari 2011

Rondje Kloosterveste MFA


Eergisteren zaten MR en JS hier wat op de bank te hangen. Dus die heb ik toen maar de opdracht gegeven om een spelletjesmiddag in Kloosterveste te organiseren. Ze gingen meteen voortvarend aan de slag met het ontwerpen van de flyer en het verdelen van de winst...

Gisteren heb ik zelf een rondje Kloosterveste gemaakt. Eerst naar de breiclub. Die blijken in brasserie De Veste gratis te mogen breien, mits ze ieder twee consumpties bestellen. En wat blijkt: veel breisters doen ook graag spelletjes. Niet elk spelletje even graag. Mevrouw: "Ken je RISK?" Ik: "Ja." Mevrouw: "Vind ik niks aan." Maar voor Catan e.o. is belangstelling, en ook Machiavelli en Smallworld heb ik horen noemen.

Vervolgens aangeklopt bij het beheer van de MFA. Die hebben me de diverse zalen laten zien. Ik wist niet dat er boven in het MFA ook nog allerlei ruimtes zijn, zoals een keuken, een werkplaats en een balletzaal. Maar het liefst zie ik natuurlijk dat de grote zaal vol staat met tafels met bord- en kaartspellen. Een beetje zoals bij Noorderspel. Maar zijn er wel zo veel spelletjesliefhebbers in Kloosterveen e.o.?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten