woensdag 22 augustus 2018

Werken met kolen en ijzer


 

Het is me de afgelopen twee weken gelukt om twee keer Brass te spelen. Tegenwoordig heet dat spel Brass: Lancashire omdat het een extreme make over gekregen heeft. Dat heeft het spel mijns inziens niet echt nodig, maar ik heb de nieuwe verschijning nog niet kunnen bekijken, dus misschien vergis ik me.

De eerste keer was ik als eerste aan de beurt en bouwde ik een ijzergieterij in Blackburn. Pas na afloop kwam ik er achter dat dat niet had gemogen, want daarvoor moet je steenkool aan kunnen voeren. Die had ik van het steenkolenvraagspoor gepakt zonder aan een haven verbonden te zijn. Stom toch? Waarmee meteen duidelijk is gemaakt hoe goed je moet opletten als je iets wil bouwen. Je moet de juiste kaart op handen hebben, maar ook nog eens goed verbonden zijn aan de steenkolenstroom, indien nodig.

De tweede keer maakte ik die fout niet meer. Want een ezel stoot zich in 't gemeen geen twee keer aan dezelfde steen. Kool.

Zo heel moeilijk is Brass niet. Dat heb ik hier al eens uitgelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten