maandag 26 november 2012

Voor de liefhebbers van Boonanza

Liefhebbers van Boonanza opgelet: In de winkel van Landleven is nu het Landleven Spel verkrijgbaar. Toevallig weet ik dat dit (grotendeels) Boonanza met een nieuw uiterlijk is. Dat weet ik omdat ik het prototype een keer in handen gehad heb.


Er zijn zo te zien wel een paar kleine veranderingen. Bijvoorbeeld de spelerstableaus. Bij Boonanza leg je de kaarten gewoon op tafel, hier op een tableau. De rol van de munten is mij niet helemaal duidelijk. Bij Boonanza tel je na afloop de kaarten die je geoogst hebt. Krijg je die hier misschien meteen al in munten uitgekeerd, en leg je de kaarten weg? Dan zijn er te weinig munten, denk ik.

Vragen, vragen. 't Is dat ik al Boonanza heb (en de uitbreiding, en Al Caboon), anders zou ik het aanschaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Weliswaar kost Boonanza maar een tientje, maar dit Landleven Spel ziet er wel een tikkeltje sfeervoller uit. En als ze het spelmechanisme intact hebben gelaten is het elke cent waard. Boonanza is één van de twee spellen die van mij op BoardGameGeek het rapportcijfer 10 heeft gekregen. (Het andere is Klaverjassen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten