maandag 20 augustus 2012

Ouwe koffie

In 2008 schreef ik op BoardGameGeek een recensie over Het Grote DE Koffiespel, met de titel "Een koffiespel dat riekt naar Monopoly", maar dan op z'n Engels.

Afgelopen week hebben we het spel twee keer gespeeld en heb ik beide keren gewonnen. Dat is toch voornamelijk een kwestie van geluk hebben. Iedere speler had namelijk dezelfde strategie: zo veel mogelijk koffie kopen en zo veel mogelijk bewerkingen kopen en zo veel mogelijk aandelen kopen. Omdat ik in het begin twee keer gunstig dobbelde, dat wil zeggen: goedkoop koffie kon kopen, had ik al snel een voorsprong. Lange tijd bleef ik iets onder het half miljoen aan geld zitten, maar toen ik nóg een keer gunstig dobbelde kon ik 16 koffiekaartjes kopen, onderweg een hele rits aan bewerkingen er bij doen en fluitend boven de winnende één miljoen aan contant geld komen.

Alle stappen in dit spel...
  1. Koffie kopen;
  2. Bewerkingen kopen;
  3. Aandelen kopen;
  4. Koffie verkopen.
...kunnen wel een make over gebruiken. Wat minder afhankelijk van de worp van de dobbelsteen. En dan kan er wel eens een leuk spel op de bodem van dit koffiekopje met koffiedik liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten