donderdag 24 maart 2011

Noorderspel 11

Aankomend weekend is het weer zover: Noorderspel. Als ik het goed heb wordt het de vijfde keer dat ik het evenement bezoek. Dat kan ik onthouden aan de spelletjes die we hebben gewonnen in de loterij van Noorderspel. Want daarin was het tot nu toe elk jaar prijs.

De eerste keer wonnen we een Warhammer starterset. Maar aan het teleurgestelde gezicht van mijn zoon kon de jury zien dat we daar niet echt blij mee waren. En dus mochten we die inleveren voor 4 spellen uit de kraam met tweedehands spellen. We kwamen thuis met De Wraak van Toetanchamon, Sumo, Piratenschat en Big Pong. Die laatste is ondertussen bij het afval terecht gekomen. (Het kan ook zijn dat we 5 spellen mochten uitzoeken, maar die vijfde ben ik vergeten.)

De tweede keer wonnen we Koetje Boe, een kinderspel.

De derde keer wonnen we Bert Bever, alweer een kinderspel.

En de vierde keer wonnen we ... Puerto Rico! Dat heeft ons het nodige aan loten gekost. We wilden niet de traditie doorbreken dat we elk jaar wat wonnen. Op de hoofdprijs (Puerto Rico stond op dat moment nummer 1 in de BoardGameGeek-ranglijst) hadden we niet gerekend. En na enig rekenen bleek dat we minder aan loten hadden uitgegeven dan dat Puerto Rico nieuw kostte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten