vrijdag 18 maart 2011

Beschaving

Begin jaren negentig woonde ik op steenworp afstand van een bordspellenwinkel. Dat was nog vóór er spellen als Kolonisten van Catan bestonden. Ik heb toen met het spel Civilization in de handen gestaan. Niet gekocht, want met wie speel je zoiets?

Afgelopen weekend zat ik in een auto met iemand die Civilization al jaren in de kast heeft staan. Slechts twee keer gespeeld, want véél te langdurend. Hij wil er wel vanaf. Nu mag ik gaan bedenken hoeveel geld ik daar voor over heb. Waarschijnlijk gaat het spel hier ook na één keer uitproberen stof vangen. Maar ja, het is wél een klassieker die je als rechtgeaard spellenliefhebber in de kast hoort te hebben, desnoods onder het stof.

En dan ken ik ook nog mensen die een ongespeelde Axis en Allies hebben. Na één keer regels doorlezen opgeborgen voor het nageslacht. Misschien moet ik maar een bordspellenweeshuis beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten