woensdag 21 februari 2018

Een andere evolutie

Soms doe ik een impulsaankoop. Er stond me vaag iets van bij dat ik op internet een keer een spel had gezien dat zich handelde om de evolutie en erg veelkleurig was. In een winkeltje in Utrecht sloeg ik mijn slag. Maar Evolution: The Beginning blijkt een ander spel te zijn dan ik dacht. Geen hecht doorwrocht monster, maar een vluchtige viervoeter. Het leek me ook al zo goedkoop.

In dit spel krijg je elke beurt een nieuwe soort bij je bestaande soorten, en kun je vervolgens al je soorten uitrusten met verdedigingsmechanismen. Aan het eind van je beurt moet je zorgen dat al je beesten te eten hebben, anders leggen ze het loodje. Je herbivoren eten groenvoer uit de poel, je carnivoren eten herbivoren. Wat je opeet komt in een zakje, en wie aan het eind van het spel - als de trekstapel leeg is - het meeste in het zakje heeft, heeft gewonnen.

Stukken makkelijker dan de mastodont Dominant Species.

Nou blijkt Evolution: The Beginning dus deel uit te maken van een hele familie. Ik heb een zwak voor spellen met dit thema, dus wie weet doe ik nog 's een aanvullende weloverwogen aankoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten