dinsdag 5 februari 2013

Vier op een rij er bij

Op het forum van Bordspelmania.eu werd eind vorig jaar gevraagd om de goede spelvoornemens van 2013. Mijn eerste goede voornemen was: geen nieuwe spellen kopen. Daar heb ik me tot nu toe keurig aan gehouden. Mijn tweede goede voornemen was: voor tweedehands spellen niet meer dan 5 euro betalen.

Vorige week dinsdag heb ik voor 8 euro 50 vier tweedehands spellen gekocht bij Het Goed. Dus aan dat goede voornemen heb ik me ook gehouden. De spellen die ik gekocht heb zijn:

  • Java. Wat een vondst! Eentje van de beroemde masker-trilogie. Tikal heb ik al. Nog één te gaan. Boordevol hoogwaardige onderdelen.
  • Rotterdam. Volgens BGG geen hoogvlieger. Of beter gezegd: een spel met weinig diepgang. Maar het is Nederlands en het heeft bootjes en het is compleet, dus ik heb geen spijt.
  • Perudo. Dit is het spel dat de piraten spelen in de speelfilm Pirates of the Caribean deel 2. U weet wel: die man met het octopushoofd en die man met de schelpenschedel en de held. De oorspronkelijke naam is Liar's Dice, maar het is al onder vele ander namen vermarkt. Verrassend leuk.
  • Lucky Luke: wanted. Het is met Lucky Luke, dus die kon ik niet laten liggen.
Drie van deze spellen waren 2 euro, en eentje was 2 euro 50. Ikzelf vond Java de meest waardevolle, maar voor Perudo vroegen ze het meest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten