vrijdag 4 november 2011

Kl... Kl... averjass ...en ...en

Mijn meest gespeelde spel van de afgelopen 5 jaar is Klaverjassen. En met enige trots kan ik u melden dat de wisselbeker van de klaverjasmarathon van klaverjasvereniging Mes Op Tafel (M.O.T.) thans in mijn bezit is. Cumulatief gezien ben ik nog steeds de slechtste van de vier leden, helaas. Dat weet ik omdat ik de scores van elke marathon verzamel in een spreadsheet. Zodat ik daar weer leuke grafieken van kan maken. Zoals de onderstaande, die het scoreverloop van de boom van gisteravond laat zien. Betreurenswaardig genoeg waren wij de blauwe lijn.


Tijdens de wedstrijden is het klaverjasblok van HAZA BV onmisbaar; na afloop sprint ik naar de computer om de laatste gegevens bij te werken. Er is tegenwoordig ook een app voor het bijhouden van de scores onder de veelzeggende naam Klaverjasblok. Daarvoor zal ik eerst een iPhone dan wel -Pad moeten aanschaffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten