donderdag 3 januari 2013

De lijst van 2012

In 2012 is het totaal aantal keren dat ik een spel gespeeld heb gedaald naar een schrikbarend 152. In 2009 was dat nog 383, in 2010 240 en in 2011 274. En dat terwijl de hoeveelheid spellen in mijn kast almaar toeneemt. Dat loopt nu tegen de 150. Nog even en ik heb meer spellen dan dat ik speel, in een jaar.

Wat heb ik het meest gespeeld in 2012?
19 x Klaverjassen.
7 x Memoir '44.
6 x Quarto!, Smallworld.
5 x Backgammon.
4 x Ballonrace, Mare Nostrum.
3 x Boonanza, Vier op een rij, Vrijdag, Hive, Naval Battles.

Memoir '44, Quarto!, Backgammon en Vrijdag zijn dit jaar nieuw in de collectie gekomen, en Ballonrace en Naval Battles eind vorig jaar, wat het vele spelen verklaard. Klaverjassen en Boonanza zijn mijn eeuwige favorieten. Smallworld en Mare Nostrum hebben zich bewezen als uitstekende vervangers van Risk.

Het spel dat ik het laatst gespeeld heb in 2012 is de klassieker Puerto Rico. Dat smaakte meteen weer naar meer. Maar toen was het meteen ook al tijd voor de oliebollen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten