dinsdag 20 december 2011

"Bordspellenexpert"

Hedenochtend was ik te beluisteren op radio Drenthe als bordspellenexpert. Neem dat laatste maar met een korreltje zout. Want in de uitzending belde een mevrouw over het spel 'Keez', en daar had ik nog nooit van gehoord. Gelukkig weet BoardGameGeek alles: Keezbord.

Voor in de uitzending had ik de volgende spellen meegenomen:
  • Regenboogslang: Ideaal domino-achtig spel voor beginnen spelertjes.
  • Boonanza: Mijn eigen favoriet. Klein kaartspel met veel vernuftige snufjes.
  • Saboteur: Dwergen graven naar schatten, maar wie is de saboteur?
  • Regenwormen: Het mens-erger-je-niet van de 21e eeuw. Voor wat betreft het 'mag-in-geen-enkel-gezin-ontbreken'-gehalte.
  • Puerto Rico kaartspel: Wissel van rol en bouw een stad.
  • Koehandel: Mag óók nergens ontbreken.
  • Pandemie: Goed voorbeeld van een coöperatief spel, van een Drentse uitgever.

Op de radio is daar natuurlijk niks van te zien, maar ze brengen wel het gesprek op gang. Spellen die ook nog kort aan de orde kwamen waren waren Monopoly, Stap Op, Het Verboden Eiland, Nautilus, Reef Encounter en Risk. En ik wist nog de Drentse uitgever White Goblin Games en de Asser bordspellenwinkel Plok Strips en eh ... dinges te noemen.

De uitzending is nog terug te luisteren, zolang als het duurt. Het begin even na 35 minuten, na Madonna. Klik op onderstaande link.

http://www.rtvdrenthe.nl/gemist/Radio/de-brink/u300277/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten